web tasarım
2018 Web Tasarım Trendleri
Ocak 4, 2018
Decocre istanbul yeni yüzyıl üniversitesi girişimcilik semineri
Decocre, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Girişimcilik Seminerinde
Mart 18, 2018
google-reklamlari

google-reklamlari

(Last Updated On: Nisan 14, 2018)

Hedefinizi belirleyin. Ve kampanyanızı net bir şekilde hedefinize göre kurgulayın.

Karşılığında ne almak için reklam verdiğinizi net olarak belirleyin. Marka bilinirliğinizi arttırmak, sitenizin trafiğini arttırmak ya da sitenize gelen kullanıcıların Canlı destek üzerinden size ulaşması, bir satın alma işlemi gerçekleştirmesi ya da Form Doldurması gibi eylemler içinden hedefinizi doğru bir şekilde belirlemek Google Adwords reklam verme işleminde çok önemlidir.

Doğru strateji başarıya götürür. Dönüşüm hunisini doğru kurduğunuzdan emin olun.

Reklamlarınızı tek bir alanda yayınlamak her zaman en başarılı strateji değildir. Potansiyel müşterilerinize olabildiğince yakın olmalı ve orada olduğunuzu göstermelisiniz. Bütçenizi sadece Adwords Arama Ağı Reklamları ile harcamaktansa Google Adwords ile reklam verirken benim “Yüksek Verim Modeli” dediğim şöyle bir kurgu yapılabilir.

  1. Arama ağı Günlük Bütçenin %65’ ini kullanarak sadece en çok müşteri getireceğini düşündüğünüz eşleme türleri ile doğru eklenmiş ve negatif anahtar kelimelerle fazlalıkları dışarıda bırakılmış anahtar kelimeler.

Sınırsız anahtar kelime ekleyebilirsiniz ama işler pratikte böyle yürümez. Doğru seçilmiş 5-20 arası anahtar kelime ile harika bir reklam grubu oluşturabilir ve reklam veriminizi arttırabilirsiniz.

  1. Görüntülü reklam ağı Günlük Bütçenizin %20’si ile iyi hedeflenmiş bir GDN kampanyası oluşturarak KPI’ nıza büyük katkıda bulunabilirsiniz. Sizinki gibi siteleri, ürün ya da hizmetleri daha önce aramış ya da ilgilenme olasılığı yüksek kullanıcılara görüntülü reklam alanlarında (örneğin; youtube.com, onedio.com) sunarak güzel sonuçlar elde edebilir ve kampanyanızı metin reklamlarından fazlasına taşıyabilirsiniz.
  2. Yeniden Pazarlama (Remarketing) Reklamları Günlük Bütçenin %15’i ile gerçekten harikalar yaratabilir. Şimdi bu kısım çok önemli Dikkat! Yeniden pazarlama listeniz, eğer ilk kez reklam veriyorsanız, reklamlarınız yeterli gösterime ulaşana kadar oluşmayabilir. Ama bu liste bir oluştuğunda dönüşümlerin nasıl arttığına inanamayacaksınız. Yeniden pazarlama reklamları ile Arama ağı ya da Görüntülü reklamlarınızı daha önce görmüş kullanıcılara reklamlarınız tekrar gösterilir. Sonra tekrar gösterilir ve böylece gider. Örneğin reklamlarınızı arama ağında görmüş ve o an tam karar verememiş bir kullanıcı reklamınızı gün içinde youtube.com da haber sitelerinde ve işinizle alakalı sizin seçtiğiniz daha fazla alanda görebilir. Sık sık reklamlarınızı görmek kullanıcıyı karar vermeye sevk ederken marka bilinirliğinizi de önemli ölçüde sağlamlaştırır.

“Yüksek Verim Modeli” isimli bu kurgu hakkında bilgi almak isterseniz, bize her zaman canlı destek üzerinden yazabilirsiniz.

Takip ve Analiz: Google Analytics kullanımı

Google Analytics’i sitenize hemen kurun ve etkinleştirin. Trafiğinizi ve kullanıcı davranışlarınızı görmek sonuçları doğru ölçümlemenin ve olası optimizasyonlar için karar vermenin en belirleyici yoludur. Siteniz en çok nereden trafik alıyor? Nasıl insanlar sitenizi ziyaret ediyorlar? Bu insanların yaş aralıkları nedir? Nelerle ilgilenen insanlar sitenizi daha çok ziyaret ediyor? İnsanların sitenizde kalma süresi nedir? vb. gibi kampanyalarınızı optimize etmekte kilit rol oynayacak öneme sahip soruların cevapları doğru yapılmış bir Google Analytics analizinde saklıdır.

Unutmayın! Google Adwords ile Reklam Verirken gerçek değerler ve veriler her zaman önyargılarınızın ve “Ben öyle olacağını düşünüyorum.” larınızın önünde olmalıdır.

Dönüşümleri Takip Edin. Mümkünse hemen GTM (Google Tag Manager) Kullanmaya başlayın.

 Dönüşüm, bazen bir telefon araması bazen bir form doldurma işlemi bazen de siteniz üzerinden satın alma işleminin başarıyla tamamlanmasıdır. Google Dönüşümler Aracı ile dönüşümlerinizi ölçebilir hatta onlara bir değer verip ne kadar maliyetle ne kazandığınızı NET olarak görebilirsiniz. Unutmayın! Dönüşümlerinizi doğru ölçerek Google Adwords Reklam Maliyetlerinizin aldığınız sonuca değip değmediğini ölçebilirsiniz.

Google Tag Manager’ ı sitenize ekleterek karmaşık kodlar ile boğulmadan istediğiniz dönüşüm etiketini sitenize yerleştirebilirsiniz.

Optimize Edin. Tekrar ve Tekrar Optimize Edin.

Reklam Giderlerinizi takip edin. Dönüşümler ile elde ettiğiniz sonuçları ve Analytics ile ziyaretçilerinizin davranışlarını sürekli gözlemleyin. Günden güne kampanyanızı Sadece Bu verilere dayanarak “Duygu ve önyargılarınızı bu işin içine katmadan” Optimize edin. Bu arada ne olur reklamlarınızın sonuçlarına 3 gün ya da 1 hafta gibi kısa sürelerde karar vermeyin. Reklamlarınızı en az 30 gün yayında tutmak daha faydalı analizler yapabilmenizi sağlayacaktır.

 

 

BONUS: Bu işin sihirli bir arka kapısı yok! Sadece Yapın ve Düzenli olarak kontrol edin.

Adwords, panelden kampanyalar oluşturup doğru reklamlar ile doğru sonuçlar almayı hedeflediğimiz bir ortamdır. Ve hiç kimsenin elinde sihirli bir değnek yoktur. Reklamınız yayınlanır ve sonuçlar tamamen potansiyel müşterilerinizin önce reklamınıza sonra sitenize göstereceği ilgi ile alakalıdır. Doğru kurgulanmış bir kampanya ve iyi hazırlanmış reklam bir bütündür ve doğru ellerde ise sizi başarıya götürür.

 

 

Ne zaman destek almak isterseniz,  https://decocre.com.tr/google-adwords-reklamlari/ sayfamızı inceleyebilir ve Adwords hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.

 

“Başlamak için mükemmel olmanız gerekmiyor; ama mükemmel olmak için başlamanız gerekiyor.” Zig Ziglar

 

“İşte kurabiye böyle yapılır.” Jim Carrey

Comments are closed.

Ücretsiz Destek Al