Hedefinizi belirleyin. Ve kampanyanızı net bir şekilde hedefinize göre kurgulayın.
Karşılığında ne almak için reklam verdiğinizi net olarak belirleyin. Marka bilinirliğinizi arttırmak, sitenizin trafiğini arttırmak ya da sitenize gelen kullanıcıların Canlı destek üzerinden size ulaşması, bir satın alma işlemi gerçekleştirmesi ya da Form Doldurması gibi eylemler içinden hedefinizi doğru bir şekilde belirlemek Google Adwords reklam verme işleminde çok önemlidir.
Doğru strateji başarıya götürür. Dönüşüm hunisini doğru kurduğunuzdan emin olun.
Reklamlarınızı tek bir alanda yayınlamak her zaman en başarılı strateji değildir. Potansiyel müşterilerinize olabildiğince yakın olmalı ve orada olduğunuzu göstermelisiniz. Bütçenizi sadece Adwords Arama Ağı Reklamları ile harcamaktansa Google Adwords ile reklam verirken benim “Yüksek Verim Modeli” dediğim şöyle bir kurgu yapılabilir.
Sınırsız anahtar kelime ekleyebilirsiniz ama işler pratikte böyle yürümez. Doğru seçilmiş 5-20 arası anahtar kelime ile harika bir reklam grubu oluşturabilir ve reklam veriminizi arttırabilirsiniz.
“Yüksek Verim Modeli” isimli bu kurgu hakkında bilgi almak isterseniz, bize her zaman canlı destek üzerinden yazabilirsiniz.
Takip ve Analiz: Google Analytics kullanımı
Google Analytics’i sitenize hemen kurun ve etkinleştirin. Trafiğinizi ve kullanıcı davranışlarınızı görmek sonuçları doğru ölçümlemenin ve olası optimizasyonlar için karar vermenin en belirleyici yoludur. Siteniz en çok nereden trafik alıyor? Nasıl insanlar sitenizi ziyaret ediyorlar? Bu insanların yaş aralıkları nedir? Nelerle ilgilenen insanlar sitenizi daha çok ziyaret ediyor? İnsanların sitenizde kalma süresi nedir? vb. gibi kampanyalarınızı optimize etmekte kilit rol oynayacak öneme sahip soruların cevapları doğru yapılmış bir Google Analytics analizinde saklıdır.
Unutmayın! Google Adwords ile Reklam Verirken gerçek değerler ve veriler her zaman önyargılarınızın ve “Ben öyle olacağını düşünüyorum.” larınızın önünde olmalıdır.
Dönüşümleri Takip Edin. Mümkünse hemen GTM (Google Tag Manager) Kullanmaya başlayın.
Dönüşüm, bazen bir telefon araması bazen bir form doldurma işlemi bazen de siteniz üzerinden satın alma işleminin başarıyla tamamlanmasıdır. Google Dönüşümler Aracı ile dönüşümlerinizi ölçebilir hatta onlara bir değer verip ne kadar maliyetle ne kazandığınızı NET olarak görebilirsiniz. Unutmayın! Dönüşümlerinizi doğru ölçerek Google Adwords Reklam Maliyetlerinizin aldığınız sonuca değip değmediğini ölçebilirsiniz.
Google Tag Manager’ ı sitenize ekleterek karmaşık kodlar ile boğulmadan istediğiniz dönüşüm etiketini sitenize yerleştirebilirsiniz.
Optimize Edin. Tekrar ve Tekrar Optimize Edin.
Reklam Giderlerinizi takip edin. Dönüşümler ile elde ettiğiniz sonuçları ve Analytics ile ziyaretçilerinizin davranışlarını sürekli gözlemleyin. Günden güne kampanyanızı Sadece Bu verilere dayanarak “Duygu ve önyargılarınızı bu işin içine katmadan” Optimize edin. Bu arada ne olur reklamlarınızın sonuçlarına 3 gün ya da 1 hafta gibi kısa sürelerde karar vermeyin. Reklamlarınızı en az 30 gün yayında tutmak daha faydalı analizler yapabilmenizi sağlayacaktır.
BONUS: Bu işin sihirli bir arka kapısı yok! Sadece Yapın ve Düzenli olarak kontrol edin.
Adwords, panelden kampanyalar oluşturup doğru reklamlar ile doğru sonuçlar almayı hedeflediğimiz bir ortamdır. Ve hiç kimsenin elinde sihirli bir değnek yoktur. Reklamınız yayınlanır ve sonuçlar tamamen potansiyel müşterilerinizin önce reklamınıza sonra sitenize göstereceği ilgi ile alakalıdır. Doğru kurgulanmış bir kampanya ve iyi hazırlanmış reklam bir bütündür ve doğru ellerde ise sizi başarıya götürür.
Ne zaman destek almak isterseniz, https://decocre.com.tr/google-adwords-reklamlari/ sayfamızı inceleyebilir ve Adwords hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.
“Başlamak için mükemmel olmanız gerekmiyor; ama mükemmel olmak için başlamanız gerekiyor.” Zig Ziglar
“İşte kurabiye böyle yapılır.” Jim Carrey