Mobil uygulama geliştirme teknolojileri ve fikri her geçen gün hızla artıyor. Sadece App Store için 2020 yılında öngörülen sayı 5 milyondan fazla uygulama yükleneceği yönünde. Bu kadar hızlı gelişmeler olurken kendi uygulama fikirlerimizi bir an önce hayata geçirmeyi isteriz. Bu yazıda uygulama fikri hayata geçirilmeden önce dikkat edilmesi gereken bazı ayrıntılara yer vereceğiz.
Uygulamamızı geliştirme amacımız nedir? Bir soruna çözüm üretmek, var olan bir şeyi geliştirmek ya da para kazanmak… Öncelikle kendimize motivasyon kaynağımızı sormalıyız. Böylece süreç içinde aynı heyecanla işe devam edebiliriz.
Uygulamamızı geliştirirken, kimleri hedefliyoruz, neden o grubu hedefliyoruz bu tür soruların cevaplarını bilmemiz gerekir. Hedef kitleye uygun tasarım ve kullanım kolaylıkları sağlanmalıdır.
Uygulamamızı geliştirmeden önce fikir aşamasından itibaren olan doneleri bir araya getirmeli, onları analiz edip, uygulamayı geliştirmeye öyle başlanmalıdır.
Uygulamanızın diğer benzer uygulamalardan farkları nelerdir? İnsanların sizi tercih etme sebepleri ne olmalıdır? Onlara ne gibi farklı özellikler ya da kolaylıklar sunuyorsunuz? Bunlar gibi soruların cevapları ile uygulamanızı diğerlerinden güçlü kılan yönleri belirlemelisiniz.
Belirlediğiniz hedef kitlenin ihtiyaçlarını, isteklerini bilmemiz uygulamamızın daha sık kullanılmasını ve daha hızlı yaygınlaşmasını sağlar. Ama sadece onların ihtiyaçlarına ya da isteklerine göre hareket etmek de doğru olmaz. Henüz farkında olmadıkları ihtiyaçlarını çözmek de kullanıcılar açısından çok önemlidir.
Uygulamamızı yaparken, rakip analizlerimizi yapmalıyız. Benzer uygulamalar neler yapabiliyor, avantajları neler ve biz neler yapmalıyız, nasıl bir yol izlemeliyiz bunları belirlemeliyiz.
Uygulamamızı Google ve Facebook reklamları ile ilgili kullanıcılara ulaştırabiliriz. Ama bu tek başına yeterli değil. Uygulamamızın storedaki açıklamalarını tam ve doğru girmemiz, uygulamamıza ait sosyal medya hesaplarında düzenli paylaşımlar yaparak insanların ilgisini çekmeliyiz. Uygulamayı geliştirmek gibi uygulama için yapılan tanıtımlar da bir süreçtir. Ve bu sürecin en doğru şekilde yönetilmesi gerekir.